رویکرد مدیریتی رمز موفقیت مجتمع تجاری عرش آجودانیه

رویکرد مدیریتی رمز موفقیت مجتمع تجاری عرش آجودانیه

رویکرد مدیریتی رمز موفقیت مجتمع تجاری عرش آجودانیه

در ابتدا مدیران این مرکز خرید را معرفی کنید و از تحصیلات و سوابق شغلی‌تان برای مخاطبان «تجارت طلایی» بگویید.

جواد فضلعلی هستم دارای تحصیلات کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی. از سال ۹۸ به عنوان مدیر مجتمع تجاری تفریحی عرش آجودانیه مشغول به فعالیت هستم. مدیریت بهره‌برداری و فروش شرکت هیراد، مشاور بهره‌برداری مجتمع تجاری اداری پایتخت مشهد، معاون اجرایی شرکت رهاد و عناوین دیگر از سوابق اجرایی اینجانب می‌باشد. همچنین آقای حمید قدریان دارای تحصیلات کارشناسی عمران و مکانیک سیالات بعنوان مدیر اجرایی و غذایی مجتمع از سال ۹۸ با سابقه مدیر داخلی رستوران‌های زنجیره‌ای پدیده شاندیز، مشاوره فروش و اجاره‌داری در مراکز خرید سرزمین ایرانیان و المپیا و عناوین شغلی غذایی دیگر در مجتمع عرش مشغول به خدمت‌رسانی می‌باشد.

از تاریخ افتتاح عرش آجودانیه چندسال می‌گذرد؟

مجتمع تجاری تفریحی عرش آجودانیه از ۲۲بهمن ۱۳۹۵ فعالیتش را در انتهای خیابان سباری (آجودانیه) با رویکرد تامین حداکثری نیاز و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و به‌ویژه ساکنان منطقه آغاز کرد.

درحال‌حاضر چند واحد تجاری، اداری و خدماتی در آن فعالیت دارند؟

این مجتمع صرفا با کاربری تجاری و تفریحی و زیربنای ۳۶ هزار مترمربع به شرح ذیل درحال فعالیت است.

یک طبقه به وسعتی بالغ‌بر دوهزار مترمربع با کاربری هایپرمارکت آن هم با برند نام‌آشنای هایپرمی

۱۵۰واحد تجاری در دوطبقه با حضور برندهایی نظیر عطر سفیر، مارال‌چرم، زاگروتی، تکنولایف و...

۳۲ واحد غذایی با بیشترین تنوع در یکی از بزرگ‌ترین فودکورت‌های تهران

۵۰۰ مترمربع فضای اختصاصی در حوزه تفریحی و گیم‌سنتر

رستوران مجلل رولکس لانژ به متراژ ۸۰۰ مترمربع

سه طبقه پارکینگ اختصاصی با ارائه کلیه خدمات خودرویی.

در سال‌های اخیر شاهد رونق این مرکز خرید بوده‌ایم. علت این تداوم را چه می‌دانید؟

یکی از دلایل مهم رونق مجتمع عرش آجودانیه در سال‌های اخیر ثبات مدیریتی هیات‌مدیره و مدیریت مرکز خرید عرش آجودانیه است. تثبیت هیات‌مدیره در این سال‌ها و به‌تبع آن تثبیت ادامه مدیریت از شاخص‌های مهم این موضوعند و یکی از نقاط‌ضعف مجتمع عرش در روزهای قبل از سال ۹۹ تغییرات فراوان در بدنه هیات‌مدیره و مدیریت مجتمع بوده است. تداوم مدیریت به تدوین و برنامه‌ریزی و رونق‌بخشی و اجرای آن منجر شده که به سبب آن تغییراتی محسوس در مجتمع عرش رقم خورده‌اند.

بخش فودکورت عرش محبوبیت بسیاری دارد. علت این موضوع چیست؟

درک و کشف صحیح از ذائقه و نیاز مخاطبان، ایجاد مزیت رقابتی در قیمت محصول، تنوع در کانسپت‌های غذایی و کیفیت بالا، محیطی خانواده‌محور و نهایتا انجام نظارت‌های مستمر در حوزه بهداشت، سلامت، متریال، پرسنل، سطح رضایتمندی مشتریان و... درطول فعالیت منتج به محبوبیت فودکورت عرش شده است.

چشم‌انداز شما برای چندماه باقی‌مانده از سال و سال‌های پیش رو چیست؟ چه برنامه‌ای برای در صدر ماندن عرش آجودانیه دارد؟

از اقدامات اساسی- که از ابتدای سال 1402 آغاز شده و تا پایان سال 1403 به اتمام خواهد رسید- این است که با توجه به گذشت عمر بیش از هفت ساله از افتتاح مرکز خرید لزوم بازنگری در بخشی از خدمات‌ مجتمع و نیز اصلاح و به‌روزرسانی عمرانی مدنظر قرار گرفت. این مهم در مجمع مالکان مصوب و اصلاح زیرساخت‌ها با بودجه‌ای در حدود 70 میلیارد تومان از سال گذشته آغاز شد. اجرای نورپردازی توسط شرکت RGE، تخریب و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، تخریب و بازسازی نمازخانه، انجام اپوکسی و رنگ‌آمیزی سقف طبقات پارکینگ، اصلاح دوربین‌ها، سنگ‌فرش پیاده‌روها، بازسازی نما، تغییر میز و صندلی فودکورت، رنگ‌آمیزی سقف طبقات، ایجاد اتاق مادر و کودک، تغییر روشنایی طبقات و اقدامات اساسی عمرانی دیگر که تماما با بودجه مالکان انجام شده یا درحال انجام است. قطعا بعد از اتمام عملیات عمرانی شروع تبلیغات و رونق‌بخشی در دستور کار بعدی مجتمع خواهد بود.

به نظر شما عوامل بسیار مهم در موفقیت مراکز خرید چیستند؟

در گام نخست لوکیشن و وسعت مرکز خرید و عواملی همچون دربرگیری همه کاربری‌های موردنیاز مخاطبان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، چیدمان صنوف مفید با تحقیق و تحلیل بازار هدف، حضور و حفظ کسب‌وکارهای موفق و موثر، ایجاد حس‌وحال ناب مخاطبان با برنامه‌های تبلیغاتی، انگیزشی و رفاهی همراه با وفادارسازی مشتریان خود و نیز مهم‌ترین اصل حس مسئولیت‌پذیری و همدلی همه پرسنل مجتمع.

به نظر شما اکنون روند رشد و توسعه مراکز خرید در ایران با چه موانعی رو‌به‌روست و ادامه سال 1403 را برای مراکز خرید چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

مراکز خرید هرسال با اتفاقات و رخدادهای گوناگونی مواجه بوده‌اند و هستند، از قبیل ویروس منحوس کرونا، عدم تامین انرژی‌های موثر و اساسی مانند برق، گاز و... در فصول سال از سوی مراجع ذی‌صلاح، ناآرامی‌های کشور و تعطیلی‌های مکرر و غیرمنصفانه، کاهش توان خرید هموطنان، نوسان‌های غیرقابل‌پیش‌بینی ارز و... . مخرب‌ترین اتفاقات در سال جاری نظیر کم‌لطفی‌ها و سختگیری‌های غیرمنصفانه ارگان‌های نظارتی و استرس‌ها و بلاتکلیفی موجود جامعه و کشور. قطع به‌یقین حامل‌های انرژی در آینده مراکز تجاری را دچار بحران‌های جدی خواهند کرد. گسترش بی‌رویه مراکز تجاری بدون حساب‌وکتاب بحران‌زاست و کسب‌وکارها را تضعیف خواهد کرد.

نقش مدیر مرکز خرید در موفقیت آن مجموعه و جذب مخاطبان بیشتر تا چه حد می‌تواند حیاتی باشد؟

این امری بدیهی است که در هر ساختار و سازمانی نقش کلیدی و راهبری صحیح و اصولی بر دوش مدیران ارشد آن سازمان باشد که مراکز خرید هم از آن مستثنی نخواهند بود. زمانی این امر محقق خواهد شد که با افزایش سطح دانش و بروز آن مدیر با رویکرد تعیین و ارائه استراتژی به‌موقع و هدفمند و بهره‌مندی از پرسنل و مشاوران خبره و مسئولیت‌پذیر همراه باشد.

از دیدگاه شما پیش‌نیازهای آموزشی، مطالعاتی یا عملیاتی یک فرد برای فعالیت در این صنعت و نهایتا کسب مسئولیت مدیریت کل یک مرکز خرید چیست و مدیران مراکز خرید در حین فعالیت به چه آموزش‌ها و مهارت‌هایی برای افزایش دانش و بهره‌وری خود نیاز دارند؟

همان‌طور که واقفید صنعت مراکز خرید، صنعتی جوان و بسیار مستعد است اما باید به این نکته اشاره کرد که چاشنی تجربه پیشکسوتان این صنعت زمینه‌ساز موفقیت بهتر مدیران جوان و مسئولیت‌پذیر خواهد بود. برگزاری دوره‌هایی نظیر بازدیدها و هم‌اندیشی بزرگان این صنعت درکنار تحصیلات آکادمیکی که اخیرا برخی از دوستان راهبری می‌کنند قطعا مثمرثمر خواهد بود.

چنانچه مطلب دیگری باقی‌مانده بفرمایید.

در پایان رجاء واثق خواهیم داشت تا در کنار برخی از فعالان نام‌آشنای حوزه مهندسی فروش و بهره‌برداری با ایجاد یک تشکل کارگشا، پویا و چابک تحت نام و برند همادیس بتوانیم گام‌های بلندتری را در این صنعت برداشته و خدمتی به مراکز تجاری، اداری، مسکونی و... ارائه کنیم.

تگها : سایت خبری ,

تصاویر مربوطه:

گفتگوهای مرتبط

گزارش کامل نمایشگاه مپیک 2023
گزارش کامل نمایشگاه مپیک 2023
نمایشگاه مپیک 2023
1403-04-06 17:13

نمایشگاه مپیک 2023 طبق سنوات گذشته، در شهر ساحلی کن و این‌بار طی روزهای 28 تا 30 نوامبر به میزبانی «Palais des Festivals» برگزار شد.

1403-07-16 15:30

خانه کباب بورسا در سال 2003 در ترکیه تاسیس شد تا بتواند طعم سنتی غذاهای ترکی را به مشتریان خود ارائه دهد. امروزه این برند غذایی با بیش از 160 شعبه در دنیا درحال ارائه خدمات به مشتریان است. زمستان سال 1399 صدودومین شعبه رستوران بورسا در تهران -خیابان فرمانیه- به‌عنوان تنها رستوران زنجیره‌ای بین‌المللی در ایران فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد و اکنون درحال ‌توسعه شعب بیشتر در شهرهای دیگر ایران است. به این بهانه با مدیرعامل این برند زنجیره‌ای در ایران گفت‌وگویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

تکنیک پارچه سازی  امضای خاص خانه مد فلای
تکنیک پارچه سازی  امضای خاص خانه مد فلای
گفتگو با امیرعلی حیدری مدیرعامل خانه مد فلای
1403-07-16 16:43

خانه مد فلای از سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرد. رسالت اصلی این برند طراحی و دوخت لباس‌های باکیفیت و همگام با مد روز است. امضای این برند در طرح‌ها استفاده از تکنیک‌های پارچه‌سازی است. شعب این برند به سرعت در حال توسعه هستند. در این شماره با مدیرعامل جوان این برند گفت‌و‌گویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

تکنولوژی‌های نوین در سیستم‌های POS،  راهگشای تحول  در صنعت خرده‌فروشی
تکنولوژی‌های نوین در سیستم‌های POS،  راهگشای تحول  در صنعت خرده‌فروشی
تکنولوژی‌های نوین در سیستم‌های POS، راهگشای تحول در صنعت خرده‌فروشی
1403-07-17 11:59

میلاد ایزدفر مدیر توسعه بازار شرکت سیناپ در دنیای امروز صنعت خرده‌فروشی با تحولات عظیمی روبه‌رو است که نقش تکنولوژی‌های نوین در این تغییرات بسیار پررنگ است. یکی از بخش‌های کلیدی این تحولات، سیستم‌های نقطه فروش (POS) هستند که از ابزارهای ساده پردازش تراکنش به پلتفرم‌های جامع مدیریت کسب‌وکار تبدیل شده‌اند. در این مقاله به بررسی مهم‌ترین تکنولوژی‌های جدید در سیستم‌های POS و نقش آنها در ارتقای تجربه مشتری و کارایی کسب‌وکارهای خرده‌فروشی می‌پردازیم.

توزیع و توسعه فیزیکی؛ اَبَرچالش‌های حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای
توزیع و توسعه فیزیکی؛ اَبَرچالش‌های حوزه فروشگاه‌های زنجیره‌ای
گفت‏‏‏‌و‏‏‏‌گو باداود قربانیان، مدیرعامل فروشگاه‌‌‌‌های زنجیره‌ای شهروند
1403-08-06 15:25

در گفت‏‏‏‌و‏‏‏‌گو با داود قربانیان مدیرعامل فروشگاه‌های‏‏‏‌‌ زنجیره‏‏‏‌ای «شهروند» بررسی شد

برند «هیمالیا»  نمادی از تعهد به کیفیت و سبک زندگی سالم
برند «هیمالیا»  نمادی از تعهد به کیفیت و سبک زندگی سالم
گفت‌وگو با فرشته شمس صفا، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره برند «هیمالیا»
1403-08-13 12:21

شرکت تولیدی پوشاک برند هیمالیا، فعالیت رسمی خود را از سال 1401 آغاز کرده است و به صورت تخصصی به تولید لباس‌های طبیعت‌گردی و ورزشی با استفاده از طراحی‌های تخصصی، کیفیت بی‌نظیر و انطباق با نیازهای کوهنوردان، دوچرخه‌سواران و علاقه‌مندان به طبیعت و سفر پرداخته است. این برند به زودی تصمیم به توسعه شعب در سطح مراکز خرید کشور دارد. در این بخش با فرشته شمس صفا، مدیرعامل این برند گفت‌وگویی ترتیب داده ایم که در ادامه می‌خوانید.

«ستاره باران » ستاره‌ای در قلب شهر تبریز
«ستاره باران » ستاره‌ای در قلب شهر تبریز
گفت‌وگو با رضا مسعودی مدیرعامل مرکزخرید ستاره باران
1403-08-19 15:30

میدان ﺟﻬﺎد ﻳﺎ «ﻧﺼﻒ راه» ﻳﻜﻰ از ﭘﺮﺟﻤﻌﻴﺖ ﺗﺮﻳﻦ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺗﺒﺮﻳﺰ ﺑﻪ ﺷﻤﺎر ﻣﻰ آﻳﺪ ﻛﻪ ﻣﺤﻠﻪ ﻫﺎى ﻣﺘﺮاﻛﻢ ﻣﺘﻌﺪدى را در ﭘﻴﺮاﻣﻮن ﺧﻮد ﺟﺎى داده اﺳﺖ. اﻳﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻗﻄﺐ ﺧﺮﻳﺪ ﻏﺮب ﺗﺒﺮﻳﺰ ﻣﺤﺴﻮب ﻣﻰ ﺷﻮد و از ﻟﺤﺎظ ﻓﺮاواﻧﻰ، ﺑﻌﺪ از ﺻﻨﻒ ﻣﺒﻠﻤﺎن، ﺻﻨﻒ ﭘﻮﺷﺎك در رﺗﺒﻪ ﻧﺨﺴﺖ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ و ﻣﺮاﻛﺰ ﻣﻬﻢ ﺧﺮﻳﺪ آن روزاﻧﻪ ﭘﺬﻳﺮاى ﺧﻴﻞ ﻛﺜﻴﺮى از ﻣﺮدم، از اﻗﺼﻰ ﻧﻘﺎط ﺷﻬﺮ ﻣﻰﺑﺎﺷﺪ. ﻃﺒﻖ ﺑﺮآوردﻫﺎى آﻣﺎرى حدود ١٥٠ ﻫﺰار ﻧﻔﺮ روزاﻧﻪ ﺑﻪ دﻻﻳﻞ ﻣﺘﻔﺎوت ﻛﺎرى، ﺧﺮﻳﺪ، ﺳﻜﻮﻧﺖ و ﻳﺎ ﺗﺮددى و ﻋﺒﻮرى وارد ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ. مجتمع «ستاره باران» برای همگام‌سازی خود با مسیر توسعه بازارهای جهانی - که طی چند سال گذشته در تبریز آغاز گشته - سعی در ایفای نقش خود در زمینه پیشرفت شهر اولین‌ها دارد.

1403-09-03 12:35

مجتمع تجاری عرش آجودانیه، واقع در شمال تهران، از سال ۱۳۹۵ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مراکز خرید شمال تهران شناخته می‌شود. این مجتمع هشت طبقه، یکی از بزرگ‌ترین فودکورت‌های تهران را در خود جای داده است با وجود امکانات متفاوت تجربه‌ای کامل از خرید و سرگرمی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از این روبا جواد فضلعلی مدیرعامل این مجموعه گفت‌و‌گویی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.